A urtean
I. Irakurgaia
Emoiguzu ura edateko.
Urteera liburutik
Ur 17, 3-7
Egun hareetan, herria egarri zan, eta
Moisesen kontra marmarka ziharduan: «Honetarako atara gaituzu Egiptotik, gu,
gure seme-alabak eta abereak egarriz hiltzeko?» Moisesek deadar egin eutson
Jaunari: «Zer egin behar dot nik herri honegaz? Harrika egingo deuste laster».
Jaunak erantzun eutson Moisesi: «Jarri
zaitez herriaren aurrean eta eroan zeugaz herri-arduradun batzuk. Hartu eskuan
Nilo ibaia jotzeko erabili zenduan makila, eta zoaz. Han zeure aurrean izango
nozu Ni, Horeb mendiko hatx gainean. Hatxa jo eta ura sortuko da handik,
herriak edan dagian».
Halan egin eban Moisesek Israelgo
arduradunen aurrean. Toki hari Masa eta Meriba, hau da, Tentaleku eta Auzileku,
ezarri eutson izena, han berari aurpegi emon eta Jauna tentatu ebelako, esanez:
«Gure artean dago Jauna, bai ala ez?»
Jaunak esana.
Erantzun Salmoa
Sal 95 [94], 1-2. 6-7c. 7d-9 (R/. 8)
R/. Entzungo ahal dozue gaur Jaunaren ahotsa:
«Ez gogortu zeuen bihotza».
V/. Zatoze, egin deiogun poz-oihu Jaunari,
poz-irrintzi,
salbatzen gaituan hatxari.
Aurkeztu
gakiozan eskerrak emonez,
Egin
deiogun jai txaloka eta kantari. R/.
V/. Zatoze, gurtu dagigun ahuspezturik,
belaunikatu
gaitezan egin gaituan Jaunaren aurrean.
Bera
da-eta gure Jainkoa,
eta
gu harek larraturiko herria,
haren
zainpeko artaldea. R/.
V/. Entzungo ahal dozue gaur haren ahotsa:
«Ez gogortu bihotza Meriban lez,
Masako
egunean basamortuan lez,
tentatu
egin ninduen-eta zuen gurasoek,
probatu,
Nik eginak ikusi arren». R/.
II. Irakurgaia
Jainkoak bere
maitasuna isuri deusku bihotzera,
emon deuskun
Espiritu Santuaren bitartez.
San Paulo Apostoluak Erromatarrei egindako epistolatik
Erm 5, 1-2. 5-8
Senideok: Jainkoak fedeagaitik zuzentzat
hartu gaituan ezkero, bakean gagoz haregaz, Jesu Kristo gure Jaunari esker.
Honi esker, sinismenaren bidez emon deusku Jainkoak grazia egoera honetan
bizitzea, eta harro gagoz Jainkoaren aintza lortuko dogun itxaropenez.
Itxaropenak ez dau huts egiten, Jainkoak
bere maitasuna isuri deusku-eta bihotzera, emon deuskun Espiritu Santuaren
bitartez. Izan be, oraindino pekatupean indar barik gengozala, Kristo, Jainkoak
erabagitako sasoian, gaiztoen alde hil zan. Nekez onartuko leuke inork pertsona
zuzen baten alde hiltzea; halan be, pertsona on baten alde baleiteke nor edo
nor hiltzeko prest egotea.
Baina Kristo, artean gu pekatari ginala, hil
zan gure alde; honan erakusten dau Jainkoak guri deuskun maitasuna.
Jaunak esana.
Ebanjelio aurreko txatala
Ik. Jn 4, 42. 15
V/. Jauna, Zeu zara benetan munduaren
Salbatzailea;
emoidazu
ur hori, barriro egarritu ez nadin.
Ebanjelioa
Ebanjelio hau era laburrean ik. honen ondoren.
Ur hau
betiko bizia
darion iturburu bihurtuko da.
✠ Jesu Kristoren Ebanjelioa San Joanen liburutik
Jn 4, 5-42
Aldi haretan, Jesus Sikar deritxon Samariako
urira heldu zan, Jakobek bere seme Joseri ondare emondako lur-sail ondora.
Hantxe egoan Jakoben pozua. Jesus, bideaz nekatuta, pozu-ertzean jesarri zan.
Eguerdi ingurua zan.
Ikasleak urira joanda egozan, jatekoak
erostera. Horretan, Samariako emakume bat etorri zan ur bila, eta Jesusek esan
eutson: «Emoidazu edaten». Samariar emakumeak esan eutson: «Zelan zuk, judegu
izanik, eskatzen deustazu edatekoa niri, samariar nazan honi?» (Jakin behar da,
judeguek eta samariarrek ez dabela alkarregaz hartu-emonik).
Jesusek erantzun eutson: Jainkoaren dohaia
zein dan eta edatekoa nork eskatzen deutsun jakingo bazendu, zeuk eskatuko
zeunskio berari, eta harek ur bizia emongo leuskizu».
Emakumeak esan eutson: «Jauna, ez daukazu
ura zegaz atara, eta pozua sakona da; nondik atara behar dozu ur bizi hori?
Gure aita Jakobek emon euskun pozu hau eta bertotik edan eben harek, haren
seme-alabek eta abereek. Ha baino handiagoa ete zara Zu?»
Jesusek erantzun eutson: «Ur honetatik edaten
dauana, barriz be egarritu egiten da; Nik emondako uretik edaten dauana,
ostera, ez da gehiago egarrituko sekula; ze, Nik emongo deutsadan ura, betiko
bizitza darion iturburu bihurtuko da harengan».
Orduan, emakumeak: «Jauna, emoidazu ur hori,
barriro egarri izan ez naiten, eta hona ur bila etorri beharrik izan ez
dagidan».
Jesusek esan eutson: «Zoaz, deitu zeure
senarrari eta bihurtu hona». Emakumeak erantzun eutson: «Ez dot senarrik». Eta
Jesusek: «Ondo esan dozu ez dozula senarrik; izan be, bost izan dituzu, eta
oraingoa ez dozu senarra; horretan egia dinozu». Emakumeak esan eutson: «Jauna,
ikusten dot profeta zarala. Gure gurasoek mendi honetan gurtu eben Jainkoa;
zuek, judeguok, barriz, Jerusalemen gurtu behar dala dinozue».
Jesusek erantzun eutson: «Sinistu eidazu,
emakume: badator ordua, ez mendi honetan, ez Jerusalemen, Aita gurtuko ez
dozuena. Zuek ez dakizue zer adoratzen dozuen; guk badakigu zer adoratzen
dogun, ze, salbazinoa judeguokandik dator. Baina badator ordua, hobeto esan,
etorria da, benetako adoratzaileek Aita espirituz eta egiaz adoratuko dabena.
Izan be, Aitak holako adoratzaileak gura ditu. Jainkoa espiritua da, eta ha
adoratzen dabenek espirituz eta egiaz adoratu behar dabe».
Emakumeak esan eutson: «Badakit Mesias, hau
da Kristo, etortzekoa dana, eta harek, etortzean, gauza guztiak agertuko
deuskuzana». Eta Jesusek: «Neu nozu, zugaz berbetan dihardudan berberau».
Une haretan etorri ziran ikasleak eta
harritu egin ziran emakume bategaz berbetan zihardualako. Halan be, ez eutson inork
itaundu zer gura eban edo zertaz ziharduan emakumearekin. Emakumeak ur-ontzia
bertan itzi, urira joan eta jenteari esan eutson: «Zatoze, egin dodan guztia
esan deustan gizona ikustera. Ez ete da bera Mesias?» Jentea uritik urten eta
Jesusengana joan zan.
Bitartean, ikasleak erreguka ebilkozan:
«Maisu, jan egizu!» Baina harek esan eutsen: «Badaukat Nik zuek ez dakizuen
beste janari bat». Ikasleek itaundu eutsoen alkarri: «Jatekoa ekarri ete
deutso, ba, norbaitek?»
Jesusek esan eutsen: «Nire janaria bialdu
nauanaren nahia egitea da eta haren salbazinoegintza burutzea. Ez ete dozue
esaten zeuok: “Lau hilabete barru uztaroa dogu?” Horra, bada, Nik dinotsuedana:
Jaso begiak eta ikusi gari-soloak, uztarako beilegituak. Eta daborduko
badihardu igitariak lansaria hartzen eta betiko bizitzarako frutua batzen, bai
ereilea eta baita igitaria, batera poztu daitezan. Honetan bai betetzen dala
esaera: “Batek erein, beste batek batu”. Zeuok landu ez dozuena batzera bialdu
zaituet Nik; beste batzuek egin dabe lana eta zuok jasotzen dozue hareen
lanaren saria».
Uri haretako samariar askok sinistu eben
Jesusengan emakumeak egindako autormenagaitik: «Egin dodan guztia esan deust».
Samariarrek, Jesusengana etorri ziranean, eurakaz gelditzeko eskatu eutsoen,
eta egun bi egon zan bertan. Jesusen berbea entzutean, askoz gehiagok sinistu
eben. Eta emakumeari esaten eutsoen: «Orain ez dogu zure esanagaitik sinisten;
geuk entzun deutsagu, eta badakigu hauxe dana egiaz munduaren Salbatzailea».
Jaunak esana.
Ebanjelioa era laburrean.
Ur hau
betiko bizia
darion iturburu bihurtuko da.
✠ Jesu Kristoren Ebanjelioa San Joanen liburutik
Jn 4, 5-15. 19b-26. 39a. 40-4
Aldi haretan, Jesus Sikar deritxon Samariako
urira heldu zan, Jakobek bere seme Joseri ondare emondako lur-sail ondora.
Hantxe egoan Jakoben pozua. Jesus, bideaz nekatuta, pozu-ertzean jesarri zan.
Eguerdi ingurua zan.
Ikasleak urira joanda egozan, jatekoak
erostera. Horretan, Samariako emakume bat etorri zan ur bila, eta Jesusek esan
eutson: «Emoidazu edaten». Samariar emakumeak esan eutson: «Zelan zuk, judegu
izanik, eskatzen deustazu edatekoa niri, samariar nazan honi?» (Jakin behar da,
judeguek eta samariarrek ez dabela alkarregaz hartu-emonik).
Jesusek erantzun eutson: Jainkoaren dohaia
zein dan eta edatekoa nork eskatzen deutsun jakingo bazendu, zeuk eskatuko
zeunskio berari, eta harek ur bizia emongo leuskizu».
Emakumeak esan eutson: «Jauna, ez daukazu
ura zegaz atara, eta pozua sakona da; nondik atara behar dozu ur bizi hori?
Gure aita Jakobek emon euskun pozu hau eta bertotik edan eben harek, haren
seme-alabek eta abereek. Ha baino handiagoa ete zara Zu?»
Jesusek erantzun eutson: «Ur honetatik
edaten dauana, barriz be egarritu egiten da; Nik emondako uretik edaten dauana,
ostera, ez da gehiago egarrituko sekula; ze, Nik emongo deutsadan ura, betiko
bizitza darion iturburu bihurtuko da harengan».
Orduan, emakumeak: «Jauna, emoidazu ur hori,
barriro egarri izan ez naiten, eta hona ur bila etorri beharrik izan ez
dagidan. Ikusten dot profeta zarala. Gure gurasoek mendi honetan gurtu eben
Jainkoa; zuek, judeguok, barriz, Jerusalemen gurtu behar dala dinozue».
Jesusek erantzun eutson: «Sinistu eidazu,
emakume: badator ordua, ez mendi honetan, ez Jerusalemen, Aita gurtuko ez
dozuena. Zuek ez dakizue zer adoratzen dozuen; guk badakigu zer adoratzen
dogun, ze, salbazinoa judeguokandik dator. Baina badator ordua, hobeto esan,
etorria da, benetako adoratzaileek Aita espirituz eta egiaz adoratuko dabena.
Izan be, Aitak holako adoratzaileak gura ditu. Jainkoa espiritua da, eta ha
adoratzen dabenek espirituz eta egiaz adoratu behar dabe».
Emakumeak esan eutson: «Badakit Mesias, hau
da Kristo, etortzekoa dana, eta harek, etortzean, gauza guztiak agertuko
deuskuzana». Eta Jesusek: «Neu nozu, zugaz berbetan dihardudan berberau».
Uri haretako samariar askok sinistu eben
Jesusengan emakumeak egindako autormenagaitik. Samariarrek, Jesusengana etorri
ziranean, eurakaz gelditzeko eskatu eutsoen, eta egun bi egon zan bertan.
Jesusen berbea entzutean, askoz gehiagok sinistu eben. Eta emakumeari esaten
eutsoen: «Orain ez dogu zure esanagaitik sinisten; geuk entzun deutsagu, eta
badakigu hauxe dana egiaz munduaren Salbatzailea».
Jaunak esana.
GARIZUMAKO III. DOMEKA
B urtean
Nahiago bada, A urteko domeka honetako irakurgaiak hartu daitekez.
I. Irakurgaia
I. Irakurgai hau era laburrean ik. honen ondoren.
Legea Moisesen bidez emon zan.
Urteera liburutik
Ur 20, 1-17
Egun hareetan, Jaunak hitz honeek esan
ebazan: «Neu naz Jauna zure Jainkoa, Egiptoko lurraldetik, esklabotzatik, atara
zinduzana. Ez izan Ni beste jainkorik.
Ez egin idolorik, ez irudirik, goiko zeruan,
beheko lurrean edota lurpeko uretan diranetatik. Ez ahuspeztu horreen aurrean,
ez emon gurtzarik be. Ni, Jauna, zure Jainkoa, Jainko jeloskorra naz-eta:
gorroto deusten gurasoen gaiztakeria ondorengoengan zigortzen dot, hirugarren
eta laugarren gizaldiraino; baina milagarren gizaldiraino agertzen deutset
errukia Ni maite nabenei eta nire aginduak gordetzen dabezanei.
Ez erabili alperrik Jaunaren, zeure
Jainkoaren, izena, Jaunak ez dau-eta zigor barik itziko haren izena alperrik
erabiltzen dauanik.
Izan gogoan zapatu eguna, Jaunari
sagaratzeko. Sei egunez egingo dozu lan eta zeure eginkizun guztiak burutuko.
Baina zazpigarren eguna atseden-eguna dozu, Jaunari, zeure Jainkoari, eskeinia.
Egun horretan ez dozu bape lanik egingo, ez zuk, ez zure semeak, ez zure
alabeak, ez zure morroiak, ez zure neskameak, ez zure abereak, ezta zure
herrian bizi dan etorkinak be. Izan be Jaunak sei egunean egin ebazan
zeru-lurrak, itsasoa eta horreetan dagoan guztia, eta zazpigarrenean atseden hartu
eban. Horregaitik, bedeinkatu egin eban Jaunak zapatua eta egun sakratutzat
ezarri.
Aintzat hartu aita-amak luzaro bizi zaitezan
Jaunak zeure Jainkoak emongo deutsun lurraldean. Ez hil inor. Ez egin
adulteriorik. Ez ostu. Ez egin guzurrezko testigantzarik lagun hurkoaren
kontra.
Ez gura izan lagun hurkoaren etxerik, ez
haren emazterik, ez morroirik, ez neskamerik, ez idirik, ez astorik, ezta beste
ezertxu be».
Jaunak esana.
I. Irakurgaia era laburrean.
Legea Moisesen bidez emon zan.
Urteera liburutik
Ur 20, 1-3. 7-8. 12-17
Egun hareetan, Jaunak hitz honeek esan
ebazan: «Neu naz Jauna zure Jainkoa, Egiptoko lurraldetik, esklabotzatik, atara
zinduzana. Ez izan Ni beste jainkorik.
Ez erabili alperrik Jaunaren, zeure
Jainkoaren, izena, Jaunak ez dau-eta zigor barik itziko haren izena alperrik
erabiltzen dauanik.
Izan gogoan zapatu eguna, Jaunari
sagaratzeko. Hartu aintzat aita-amak luzaro bizi zaitezan Jaunak zeure Jainkoak
emongo deutsun lurraldean. Ez hil inor. Ez egin adulteriorik. Ez ostu. Ez egin
guzurrezko testigantzarik lagun hurkoaren kontra.
Ez gura izan lagun hurkoaren etxerik, ez
haren emazterik, ez morroirik, ez neskamerik, ez idirik, ez astorik, ezta beste
ezertxu be».
Jaunak esana.
Erantzun Salmoa
Sal 19 [18], 8. 9. 10. 11 (R/. ik. Jn 6, 68c)
R/. Zeuk daukazuz, Jauna, betiko bizia daben hitzak.
V/. Jaunaren legea bikain, barrua arnasbarritzen
dau;
Jaunaren
agindua fidagarri, heldubakoa zuhur egiten dau. R/.
V/. Jaunaren arauak zuzen, bihotzaren pozgarri;
Jaunaren
agindua distiratsu, begien argigarri. R/.
V/. Jaunaganako begirunea garbi, iraunkor betiko,
Jaunaren
erabagiak egiazko, dan-danak bidezko. R/.
V/. Urrea, urre garbitua baino desiragarriago,
eztia,
ezti barria baino gozoago. R/.
II. Irakurgaia
Guk, Jesu
Kristo kurutzeratua predikatzen dogu,
gizakientzat
onartuezina,
baina
deituentzat Jainkoaren jakituria.
San Paulo Apostoluak Korintoarrei egindako lehenengo epistolatik
1 Ko 1, 22-25
Senideok: Judeguak ezaugarri eske dabiltz eta jentilak jakituria bila; guk, barriz, Jesu Kristo kurutzeratua predikatzen dogu, judeguentzat onartuezina eta jentilentzat zorakeria dana; baina deituentzat, judegu izan ala ez, Kristo hori Jainkoaren indarra eta Jainkoaren jakituria da. Izan be Jainkoaren zorakeria ei dana gizakiak baino jakitunago dalako, eta Jainkoaren ahuleria gizakiak baino indartsuago.
Jaunak esana.
Ebanjelio aurreko txatala
Ik. Jn 3, 16
V/. Hain maite izan eban Jainkoak mundua,
bere
Seme bakarra emon eutson;
harengan
sinisten dauanak betiko bizia dau.
Ebanjelioa
Desegin egizue
tenplu hau,
eta hiru
egunean jasoko dot.
✠ Jesu Kristoren Ebanjelioa San Joanen liburutik
Jn 2, 13-25
Aldi haretan, hurrean zan judeguen
Pazko-jaia, eta Jesusek Jerusalemera igon eban. Tenpluan idi-, ardi- eta
uso-saltzaileak aurkitu zituan, eta diru-trukatzaileak bertan jesarrita.
Jesusek, sokaz zartailua eginik, bota egin zituan danak tenplutik, baita ardiak
eta idiak be, eta tratularien diruak sakabanatu eta mahaiak irauli egin zituan.
Uso-saltzaileei esan eutsen: «Kendu horreek hortik! Ez bihurtu azoka-etxe nire
Aitaren etxea». Ikasleak idatzita dagoanaz gogoratu ziran: «Zure tenpluaren
maiteminak erreko nau».
Orduan judeguek itaundu eutsoen: «Zer
ezaugarri emoten deuskuzu hori egiteko?» Jesusek erantzun eutsen: «Desegin
egizue hau tenpluau, eta hiru egunean jasoko dot». Judeguek erantzun eutsoen:
«Berrogeita sei urte behar izan ziran tenplu hau eregitzeko, eta Zuk hiru
egunean jasoko dozula?» Harek, ostera, bere gorputzaren tenpluaz ziharduan.
Hilen artetik berbiztu zanean gogoratu ziran
ikasleak esandako honetaz, eta sinistu egin eben Liburu Santuetan eta Jesusek
esandako hitzean.
Pazko-jaian Jerusalemen egon zan bitartean,
askok sinistu eban Jesusengan, egiten zituan mirarizko seinaleak ikusita. Jesus
bera, ostera, ez zan haietaz fidatzen, ze, danak ezagutzen zituan; ez eukan
harek gizakiaren barri inork emon beharrik, ze, ondo ezagutzen eban gizakiaren
barruan dagoana.
Jaunak esana.
Iruzkina
Garizumako 3. domeka honek hiru katekesi nagusietako lehenengoa emoten deusku: Jesus Jauretxea "garbitzen" ikusten dogu Joanen ebanjelioan, eta hau dala-ta judeguen begitartean jarten da, batez ere eliz-agintarien begitartean. Orduko "eliztarrak" jota itziko ditu, nora-ezean, eta bat baino gehiago pozetan eliz-agintariei aurre egiten deutselako.
Katekesi honek gure BATEOA dakarsku gogora: hantxe garbitu ginan, eta bizibarritu; hantxe bihurtu ginan Jainkoaren jauretxe. Gogoratu daigun gure duintasuna; izan daigun gogoan beste guztien duintasuna ere, Jainkoaren seme-alaba lez; bilatu daigun Jainkoa otseintzea garbitasunean, geure burua eskeiniz, Jesusen antzera, eta ez diruz erosi daitekezan eskentzariak, geu lehengotan geratuz, bihurtu barik.
Oraindik aurrera, leku baten barik, pertsona batengan (Jesusengan) goretsi eta gurtu ahal izango dogu Jainkoa; eta, hau dala-ta, beste gizaki guztiengan. Zelango begiramenez begiratu behar izango deutsegun, ba; ezin izango doguz geure nahierara erabili, edozelan, edo menpean hartu, edo euren lepotik barre egin, e.a. Balio handikoa da pertsonea, edozein pertsona, Jainkoaren seme-alaba da-eta.
Kontutan hartzekoa da Jesusen berba hau: «Desegin egizue tenplu hau eta hiru egunean jasoko dot», Jesusek beregana erakarri nahi gaitulako: Jainkoa leku baten gurtzetik beragan aurkitzera eroan nahi gaitulako. Eta Jesus horrengan behartsu guztiak aurkituko doguz: eurengan gurtu geike eta otseindu Jainkoa.
Begira, beste alde, zelango begiramenez hurreratzen jaken Jesus uso-saltzaileei; usoak txiroek egiten ebezan eskeintzarietarako ziran. Esan geike, honeekaz, txiroekaz, Jesusek begiramen handia dauala; uso-saltzaileei berba egiten deutse, eta gogoratuazo zertarako dan Jauretxea, Jaunaren etxea: ez norbere "negozio"rako, Jainkoagazko hartu-emonetarako baino. Eta hartu-emonok Jesusen bitartez baino ezin geikez gauzatu...
Orduko juduek ez eben ulertu, ez eben onartu..., minduta, Jesus paretik kentzea bilatuko dabe.
Guk ere "beste" bitarteko batzuk bilatuko ete doguz Jainkoagazko hartu-emonetarako? Ala Jesusi jaramon egin eta "senideagan" otseinduko dogu Jainkoa eta gurtu, honengana begiramenez hurreratuz, eta hau menperatzea eta norbere gogora erabiltea bilatu barik, ha maitatzea bilatuz?
GARIZUMAKO III. DOMEKA
C urtean
Nahiago bada, A urteko domeka honetako irakurgaiak hartu daitekez.
I. Irakurgaia
«Nazana naz» deritxonak bialdu nau zuengana.
Urteera liburutik
Ur 3, 1-8a. 13-15
Egun hareetan, Moisesek bere aitaginarreba
Jetroren, Madiango abadearen, ardiak zaintzen ebazan. Behin, basamortuan zehar
eroan ebazan eta Horebera, Jainkoaren mendira, heldu zan. Han Jaunaren aingerua
agertu jakon, sasi artean bizturiko sugarrean. Moisesek ikusi eban sasia, sutan
egonik be, ez zala erretzen.
Moisesek esan eban: «Hurreratu nadin gauza
harrigarri hori ikustera: zelan izan leiteke sasia ez erretzea?» Begiratzera
etorrela ikustean, Jaunak dei egin eutson sasi artetik: «Moises, Moises!» Honek
erantzun: «Hemen nozu». Eta Jaunak: «Ez hurreratu; kendu oinetakoak, zagozan tokia
lur santua da-eta». Eta gaineratu eban: «Zure asaben Jainkoa naz Ni, Abrahamen
Jainkoa, Isaaken Jainkoa eta Jakoben Jainkoa». Moisesek aurpegia estaldu eban,
Jainkoari begiratzeko bildurrez.
Jaunak esan eutson: «Ikusi dot neure
herriaren atsekabea Egipton eta entzun dot hareen oihua euren zapaltzaileen
zigorpean; bai, jaubetu naz hareen oinazeekin. Eta hareek egiptoarren
eskuetatik libratzera etorri naz, eta lurralde haretatik lurralde on eta zabal
batera, esnea eta eztia darion lurraldera, igon azotera».
Moisesek esan eutson Jainkoari: «Hara,
joango naz israeldarrengana eta "Zuen asaben Jainkoak bialdu nau
zuengana" esango deutset; baina hareek "Zelan dau izena?"
itauntzen badeuste, zer erantzun behar deutset?» Jainkoak esan eutson: «Nazana
naz Ni. Hau esango deutsezu israeldarrei: "Nazana naz" deritxonak
bialdu nau zuengana».
Gainera Jainkoak esan eutson Moisesi: «Esan
israeldarrei: "Jaunak, zuen asaben Jainkoak, Abrahamen Jainkoak, Isaaken
Jainkoak eta Jakoben Jainkoak, bialdu nau zuengana. Horixe izango da nire izena
betiko; honan deituko deustazue belaunez belaun"».
Jaunak esana.
Erantzun Salmoa
Sal 103 [102], 1-2. 3-4. 6-7. 8 eta 11 (R/. 8a)
R/. Bihozbera eta errukiorra da Jauna.
V/. Bedeinkatu begi nire arimak Jauna,
nire
barru osoak haren izen santua.
Bedeinkatu
begi nire arimak Jauna,
ez
bedi ahaztu haren mesedeaz. R/.
V/. Erru guztiak deutsuz parkatzen,
gatx
guztiak osatzen;
zure
bizia hilobitik askatzen dau,
maitasunez
eta errukiz koroatzen zaitu. R/.
V/. Jaunak justizia egiten dau,
zapaldu
guztien eskubideak defendatzen ditu.
Bere
egitasmoak agertu eutsozan Moisesi,
bere
egintza handiak israeldarrei. R/.
V/. Bihozbera eta errukiorra da Jauna,
hasarregatxa
eta errukiz betea.
Zelan
zerua lurraren gainean garai,
halan
haren maitasuna begirune deutsoenentzat handi. R/.
II. Irakurgaia
Herriaren
bizitza Moisesegaz basamortuan
gure
eskarmenturako idatzi zan.
San Paulo Apostoluak Korintoarrei egindako lehenengo epistolatik
1 Ko 10, 1-6. 10-12
Senideok: Jakin behar dozue, gure asabak
danak egon zirala hodeipean eta danek igaro ebela itsasoa; danek hartu eben
bateoa hodeian eta itsasoan, Moisesegaz bat egiteko; danek jan eben espirituzko
janari bera, eta danek edan espirituzko edari bera. Izan be, beragaz joian
espirituzko hatxetik edaten eben; eta hatx ha Kristoren irudi zan. Halan be,
hareetako asko eta asko ez jakon atsegin izan Jainkoari, eta hilda gelditu
ziran basamortuan.
Gauza honeek guretzat ikasbide izateko jazo
ziran, gaiztakeriarik gura izan ez dagigun, hareek gura izan eben lez. Ez
dagizuela marmarrean jardun, hareetako batzuk jardun eben lez, eta aingeru
hondatzailearen esku hil ziran.
Hau guztia gure ikasbiderako jazo jaken eta
gure eskarmenturako idatzi zan, azken sasoi honeetan bizi garanok
zentzundunagotako. Beraz, zutunik dagoala uste dauana ibili bedi kontuz, jausi
ez dadin.
Jaunak esana.
Ebanjelio aurreko txatala
Mt 4, 17
V/. Bihotz-barritu zaiteze, dino Jaunak,
hurrean
da-eta zeruetako erreinua.
Ebanjelioa
Bihotz-barritzen
ez bazarie,
guztiok
era berean galduko zarie.
✠ Jesu Kristoren Ebanjelioa San Lukasen liburutik
Lk 13, 1-9
Aldi haretan, etorri jakozan batzuk Jesusi,
galilear batzuri gertatutakoaren barri emotera: zelan Pilatok hil zituan, eskeintzen
ziharduen oparien odolarekin hareena nahastuz. Jesusek erantzun eutsen: «Uste
ete dozue galilear hareek gainerako galilearrak baino pekatariagoak zirala,
holako heriotza izan ebelako? Ezetz dinotsuet, eta, bihotz-barritzen ez
bazarie, danok galduko zarie era berean. Eta Siloeko torrea gainera jausita hil
ziran hamazortzi hareek, uste dozue gainerako jerusalemdarrak baino
errudunagoak zirala? Ezetz dinotsuet, eta, bihotz-barritzen ez bazarie, era
berean galduko zarie guztiok.
Eta parabola hau esan eutsen: «Gizon batek
ikondoa eukan, bere mahastian landatuta. Joan zan iko bila eta ez eban aurkitu.
Orduan, esan eutson mahastizainari: “Bada hiru urte ikondo honetara iko bila
natorrela, eta ez dot aurkitzen. Ebagi egizu. Zertarako euki hor, lurra alperrik
jaten?”
Mahastijagoleak, ostera, erantzun eutson:
“Jauna, itziozu aurtengoz; bitartean, ingurua atxurtu eta ongarria botako
deutsat, ea aurrerantzean fruturik emoten dauan; eta osterantzean, ebagi”».
Jaunak esana.